Dom Seniora Veteris
„Starzenie się: duże sprawy już nie robią na mnie dużego wrażenia. Drobnostki - ciągle duże.. ..„Sławomir Mrożek
Dom Seniora Veteris 21-050 Piaski Bystrzejowice Drugie 77B

1. Co oznacza słowo "Veteris"?

W języku łacińskim słowo "veteris" oznacza - stary.

2. Jak dokonać rezerwacji w Domu Seniora Veteris?

Rezerwacji można dokonać na kilka sposobów:
- dzwoniąc na numer telefonu 605601399 lub 693666320
- wysyłając formularz kontaktowy z zakładki KONTAKT na stronie internetowej www.veteris.pl
- wysyłając zgłoszenie na adres domseniora@veteris.pl
- osobiście podczas wizyty w Domu Seniora.

3. Czy istnieje możliwość rezerwacji miejsca?

Istnieje możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca, jednak wiąże się to z opłatą rezerwacyjną. Rezerwacje miejsc prowadzimy w sytuacji, gdy posiadamy wolne miejsce, jednak mieszkaniec nie może do nas przyjechać, ponieważ np. przebywa w szpitalu. W takiej sytuacji opłata rezerwacyjna wynosi 100 zł z dobę – podpisujemy umowę i miejsce czeka na mieszkańca. Opłata rezerwacyjna jest utrzymywana przez maksymalnie 10 dni, jeśli hospitalizacja się przedłuża – od 11 dnia opłata wynosi 100% stawki.

 

4. Czy pobyt może być dofinansowany?

Działalność Domu Seniora ma charakter komercyjny. Podpisując umowę Zleceniodawca zobowiązuje się do dokonywania opłat za pobyt Mieszkańca co miesiąc do dnia 25 każdego miesiąca poprzedzajacego okres rozliczeniowy. Przelew powinien być wykonany jednorazowo na określoną kwotę zgodnie z umową. Jeśli przyjęcie Mieszkańca ma miejsce w środku miesiąca - pierwsza opłata powinna być wniesiona w ciągu do 3 dni od podpisana umowy za miesiąc niepełny łącznie z kolejnym, pełnym miesiącem.  Nie posiadamy żadnych dofinansowań. Każdy pacjent może we własnym zakresie starać się o dofinansowanie z różnych instytucji (ZUS, PCPR, NFZ), w tym zakresie można prosić o pomoc lekarza rodzinnego - udzieli on informacji na temat możliwych zasiłków oraz napisze niezbędne zaświadczenie lekarskie.

5. Co jest wliczone w cenę pobytu?

Kwestię zakresu naszych zobowiązań w stosunku do podopiecznego reguluje umowa - można ją pobrać z naszej strony internetowej. W cenę wliczony jest pobyt pacjenta w naszym ośrodku, opieka lekarska, pielęgniarska, opiekuńcza, rehabilitacja - stosownie do zakresu zawartego w umowie, wyżywienie - 5 posiłków, środki higieniczne, dostęp do mediów, łóżko ortopedyczne z elektryczną regulacją, materac p-odleżynowy jeśli jest potrzeba stosowania profilaktyki przeciwodleżynowej, pranie odzieży.

6. Za co są dopłaty?

Tą kwestię również reguluje umowa - można ją pobrać z naszej strony internetowej.
Dodatkowe opłaty są związane z procesem leczenia i pielęgnacji pacjenta.
W szczególności dotyczą:
- pieluchomajtek (również wkładek, podkładów)
- leków, suplementów i innych środków przeznaczenia medycznego
- opatrunków
- wybranych czynności medycznych wg cennika (np. podanie kroplówki, założenie cewnika, używanie tlenu, nebulizatora, odsysanie pacjenta, itp.)
- badań laboratoryjnych
- transportów medycznych
- konsultacji lekarzy specjalistów
- kosztów dodatkowego zaopatrzenia ortopedycznego (po uwzględnieniu dopłaty z NFZ)
- wizyty fryzjera, manicurzystki, kosmetyczki, itp.
- innych kosztów rzeczowych zabezpieczających potrzeby mieszkańca.

7. Jak rozliczane są pieluchomajtki?

Każdy pacjent wymagający używania pieluchomajtek i spełniający kryteria uzyskania refundacji z NFZ może mieć wystawioną kartę zaopatrzenia. Jest to karta wystawiona przez NFZ na rok czasu. Refundacja dotyczy ilości 60 sztuk na miesiąc (czyli 2 sztuki dziennie). Kartę realizujemy raz na kwartał - zakupujemy pieluchomajtki na trzy miesiące i doliczamy kwotę zakupu do rozliczenia w miesiącach styczeń, kwiecień, lipiec oraz październik. Kwoty dopłaty do 180 sztuk z uwzględnieniem refundacji zawierają się w granicach 60-150 zł.
Podczas procesu pielęgnacji pacjenta prowadzimy tzw. karty kontroli pracy opiekunów, gdzie odnotowana jest każda wymiana pieluchomajtki. Na koniec miesiąca podliczamy zużycie, odejmujemy tzw. przydział - pozostałe pieluchomajtki rozliczamy na 100%, po kosztach zakupu, rozliczenie następuje po każdym miesiącu. Reasumując: opłata zależy od zużywalności pieluchomajtek przez pacjenta, rozliczenie z refundacji ma miejsce raz na kwartał, rozliczenie zużycia powyżej dwóch sztuk na dobę odbywa się co miesiąc.

8. Czy są wyznaczone godziny odwiedzin?

Nie posiadamy ograniczeń w godzinach odwiedzin, jednak ze względu na czynności pielęgnacyjne i konieczność zapewnienia pacjentom intymności podczas tych zabiegów prosimy o odwiedziny między godzinami 9 a 16.

9. Jakie jest postępowanie w przypadku zgonu mieszkańca?

Jeśli mieszkaniec umiera w dzień powszedni - śmierć musi być stwierdzona przez lekarza rodzinnego (ważne: pacjent musi znajdować się na liście lekarza sprawującego opiekę nad pacjentami w Domu Seniora), w godzinach nocnych i dni świąteczne - przez lekarza z opieki nocnej.
O fakcie śmierci informujemy telefonicznie i prosimy o wskazanie firmy pogrzebowej, która zajmie się zorganizowaniem pochówku. Ciało zmarłego mieszkańca musi przebywać w naszej placówce przez 2 godziny od momentu stwierdzenia zgonu. Rodzina zmarłego mieszkańca otrzymuje od nas kartę zgonu. Z kartą zgonu oraz dowodem osobistym zmarłego mieszkańca należy udać się do USC w Piaskach (!) w celu uzyskania Aktu Zgonu.

Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj »
zamknij